söndag 17 oktober 2010

Pomppes basturang

Gårdagen gick i firandets tecken. Kusinen fyllde 40 och hade ställt till med fest i Pomppes Basturang. Det var som helhet en mycket trevlig tillställning:
- Platsen jättefin med utsikt över Erstan...
- Trevligt umgänge, jättegod mat och dryck...
- Nya upplevelser med bland annat rökbastu...

Huvudbyggnaden samt rökbastun.

Badtunnorna var uppvärmda och användes flitigt. Vissa (också jag) tog också ett bad i tiogradigt havsvatten...brrr....

Smart vedförvaring i stora gamla badtunnor och "murar" byggda av långa vedträn.

Utedusch och bastukvastar som dock hade sett sina bästa dagar :)


Marina detaljer fanns det gott om.
Tusen tack M och A för att ni ordnade och fixade en fin fest!!
En skön fortsatt söndag önskar jag alla som tittar in. Själv skall jag ta det ganska lugnt :)
Louise

13 kommentarer:

  1. Viken fin 40-årsfest ni varit på! Du var modig som vågade dig i det 10 gradiga vattnet :)
    Ha en skön söndag. Här blir det lite fönstertvätt och lite "bara vara" denna söndag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Trevligt kalas du har varit med om! Brr... att hoppa i sjön den här tiden på året är nog inget jag skulle göra ;O) Strongt gjort! Mysigt ställe vid sjön!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Instämmer att det var en trevlig fest o roligt att få nya upplevelser. O du har lyckats bra med dina bilder:).

    Kram din "nya" vän

    SvaraRadera
  4. låter som ett trevligt ställe förutsatt att man gillar att bada bastu och i badtunna. jag är inget fan, men förstår ändå att folk tycker det är skoj :)

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Vilket fantastiskt fint ställe att fira sin 40-årsfest på. Förstår att du tar det lugnt idag, hihi...

    Roligt att du vill delta i min utlottning. Lycka till!

    Söndagskramar från mig!
    Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Fint ställe, utsikten från berget bakom basturangen är en av de finaste jag vet. Vi håller till på den bredvidliggande badstranden varje vecka sommartid ;)

    SvaraRadera
  7. Åh vilket coolt ställe och namnet sen...basturang. Helt underbart.Så frun är lite bakis idag :O)
    Tack för din kommentar om mina inköp.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Härligt ställe, förstår att ni njöt av kvällen!
    Duktiga du som vågade doppa dig i det kalla vattnet, själv badar jag inte ens sommartid, förutom på vår senaste resa då vattnet var pissljummet (ursäkta mitt ordval,hah)..

    Njut av kvällen!

    SvaraRadera
  9. Men så kul med basturang! Det skulle jag ha gillat! Vi har ju en egen badtunna, men det blir rätt sällan vi njuter av den. Nu blev jag sugen! Hoppas du får en fin vecka! Skönt med höstlov i slutet av veckan! ♥

    SvaraRadera
  10. God morgon Louise och tack för dina underbara hälsningar till mig, du kan tro att jag har behövt dom!!!!
    Nu känner jag att gamla Marianne börjar komma tillbaks, sakta men säkert.
    I sju veckor har jag fungerat som en tickande bomb här hemma och stubinen har bannimej varit kort vissa dagar, stackars min älskade familj:(
    Nä då, jag har allt fått lära mig mycket under denna resans gång..., mitt starka kontrollbehov har jag fått kasta åt skogen vettu.
    Att det ligger dammhögar lite här och var har jag lärt mig att gilla och att alla våra vita trosor har blivit ljusrosa får ju gå an...!

    Vilken underbar fest du kom till.., att bada bastu är ju bara helt underbart.
    Och fint var där ju oxå, förstår att du njöt!!
    Hösten har varit så vacker och jag hoppas den vill hålla i sig några veckor till innan snön kommer.

    Nä du, nu är det dags att få sig nåt i magen.., te och scones bjuds det på idag:)
    Ha nu en skön vecka och ta väl hand om dig.
    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  11. Oj, så fint det var där!!
    Hoppas din vecka har börjat bra! Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  12. Låter härligt!
    Du har en utmaning som väntar på dej hos mej.

    SvaraRadera
  13. Vad trevligt ni verkar ha haft det....Bilderna ser jättemysiga ut!

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera