fredag 15 oktober 2010

Nystickat

Köldgraderna är ett faktum (åtminstone nattetid) och därmed borde man väl börja söka fram vinterkläder. Vår tös har på sistone fått flera par hemstickade vantar av mormor :). Häromdagen stack mormor sig igen in med ett par tumvantar med tillhörande halsduk. Och vilket mjukt och härligt garn... så idag när dottern hade cyklat iväg till skolan "lånade" jag halsduken till jobbet. Den fick fungera som någotslags sjal över min relativt tunna blus. Jag tror jag snart ska ta ett samtal min min söta mamma ♥
Fabulous Friday!
Louise

11 kommentarer:

  1. Det såg säkert stiligt ut med en sådan sjal! Blir sticksugen! Jag har sett så många fina mönster på sistone. Ha en skön fredagskväll - det ska jag! ♥

    SvaraRadera
  2. Din mamma är lika duktig som min! :)

    SvaraRadera
  3. Är inte mammor det bästa som finns!!?? Härliga halsduk och vantar!

    SvaraRadera
  4. Det ser varmt og herlig ut, nydelig farge.
    Så flink moren din er.
    Ønsker deg en nydelig helg.
    Klem

    SvaraRadera
  5. jättefina! min mamma var också en riktigt stickmaskin innan reuman tog hennes händer :(
    mitt stickintresse är så sporadiskt, så det har man ingen större glädje eller nytta av...
    fin helg!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  6. Så härligt med hemstickat..Kram S

    SvaraRadera
  7. Jättefina,och sköna.... Är smått grå-förtjust just nu.... gillar alt grått...
    Ha en fin lördagskväll.
    ps. Kul att du är med i min utlottning. I morgon utses en vinnare.
    -Lotta

    SvaraRadera
  8. Kolla inne hos mej, du har nåt där.
    -Lotta-

    SvaraRadera
  9. Det var en fin halsduk, jättefint mönster. En sån ska du allt önska dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Åh, vilka fina o mysiga vantar o halsdukar....

    Kul att du ville vara med på min lilla utlottning också....

    Hoppas att du får njuta av en fin o skön söndag!
    Kram Therese

    SvaraRadera