måndag 7 juni 2010

Fina sommargåvor

I mitt yrke har jag att göra med många små, söta vänner. Dessa vänner har nu fått sitt efterlängtade sommarlov - så också jag. Innan sommarlovet stod för dörren var det avslutning och så sjöngs det "Den blomstertid"! I samband med detta fick jag en massa fina gåvor, varav några redan hittat sin plats i vårt hem :) Några småfåglar hade tydligen kvittrat att jag i inredningsaffären gått och suktat efter en stor, fin, vit porslinsskål med handtag. Jag hade ännu inte köpt den eftersom jag tyckte att den var litet för kostsam för att vara ett impulsköp...men jag funderade på att köpa den. Well nu behöver jag inte fundera längre, eftersom den nu finns hemma hos mig!! Ifall någon av de involverade läser detta vill jag också här i detta forum passa på att tacka, skålen är alldeles underbar! Tusen tack också för alla enskilda, söta gåvor. Jag är alldeles överväldigad!! I dagens inlägg finns några av gåvorna. Flera inlägg är på kommande :)
Citrontimjam i en vit metallkruka, mmm doftar så gott och blommar så fint. Nog går det väl att verkligen använda den som krydda? Någon som vet? I ett härligt zinkhjärta, goda "Farmor Ediths äppelkulor med kanel". Smakar härligt gammaldags!!
Den vita skålen har jag visserligen nog packat upp nu, men den har ännu inte hittat sin plats, ej heller sitt innehåll...det har nämligen inte varit så mycket piffande inomhus på sistone här hos mig....Allt har sin tid!
Ha en härlig kväll!
Louise

9 kommentarer:

  1. Vilka underbara gåvor du fick! helt i din stil! Det är nog skäl att vila och njuta för att orka med nytt engagemang senare. ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jasg har också fått några små söta gåvor från jobbet och det är ju skoj, man blir varm och mjuk i hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Vilka söta gåvor du har fått .Jättefina.Önskar dej en fin kväll Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara gåvor!! Du måste verkligen vara uppskattad *ler*

    Det är så fint med skolavslutningar och se alla glada barn som äntligen fått ett efterlängtat långt lov framför sig :)

    Ha en fin veckostart!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Så fina gåvor! Jag fick också gåvor och förundrade mig över att de hittade så rätt :)
    Ha en skön start på sommarlovet.Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Ser ut och vara en jättefin skål, så roligt och få en sån present på jobbet. Jättegulligt när dom listat ut vad du önskade dig. Citrontimjan kanske kan passa till kyckling? Jag har aldrig provat det. Skriv om du hittar på något gott med den.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. vilka härliga gåvor. jag är definitivt i fel bransch, det förstår jag nu... ;)

    SvaraRadera
  8. Hej Louise!
    Tack snälla för din underbara hälsning, jag log mig igenom hela!
    Lycka till med övertalningen om hur viktigt det är att få vara ägare till ett växthus, jag kämpar med min gubbe här hemma oxå!!!
    Skam den som ger sig.., eller hur:)
    Ja, Carinas hem går inte av för hackor och jag njuter varje gång jag är där.
    Vi kommer att fira midsommar hos Carina i år och det skall bli underbart:)

    Vilka ljuvliga gåvor du fått Louise, den vita skålen var ju bara helt fantastisk.
    Äpplekulorna sålde jag när jag hade butiken och jag lyckades nog föräta mig på dom.., men jisses vad goda dom var!
    Idag städar jag som en galning här hemma, golven har varken sett dammsugaren eller svabben på några veckor nu så du kan väl tänka hur vi glider runt på dammtussarna här hemma:)
    Japp.., det har varit trädgården som hägrat dom sista veckorna!!!!

    Nu är pausen över.., fortsätta svabba.....
    Kram till dig Louise
    Marianne

    SvaraRadera
  9. Så roligt att få gåvor som passar dig som hand i handske :)
    Njut nu av lovet!

    SvaraRadera