tisdag 31 januari 2012

Mina tankar...



...går ibland till min mormor som lämnade detta liv redan för ca 25 år sedan. Hon var en
viktig person för mig och jag cyklade ofta iväg hemifrån för att äta plättar hos henne, spela kort eller bara umgås. Min mormor var en royalist och hon läste Svensk Damtidning för att hon skulle veta allt "nytt" från de europeiska kungahusen, även om det svenska kungahuset givetvis var hennes favorit. Då mormor reste med någon pensionärsgrupp till Stockholm fick jag ofta någon gåva då hon kom hem. En gång var det en väggtallrik med kungen och Silvias förlovningsfoto på ;) en annan gång en ljusstake. Ovanstående lilla moccaservis med rosenmönster är en av dessa gåvor. Den använder jag inte men ibland tittar jag på den där den står i skåpet och tänker att den borde få en värdigare plats.

Ha en härlig tisdag gott folk!

Louise

6 kommentarer:

  1. Servicen är ju jätte söt. Även jag har fått en sak från farmor och en från mormor som jag håller kär. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig servis, tycker du ska använda den någon gång emellanåt när du tänker på din mormor!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härlig servis med rosor! Kanske du borde använda den nån gång.
    Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  4. Sagolikt vacker är den.. Ta väl hand om ditt fina minne!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. En sån söt liten servis, och värdefull med alla minnen! Min fammo diggade också kungahuset, hon hade flera böcker om dem, och höga buntar av DAM tidningar :). Dem klippte jag sönder varje gång jag stötte på en ABBA-bild,hih!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. härligt med sådana minnen! jag var också jättenära både min mormor och morfar och skulle så gärna ha haft dem kvar längre. lyckligtvis kan ingen ta ifrån oss de minnen och känslor vi gömt i våra hjärtan.
    kram

    SvaraRadera