söndag 4 april 2010

Påsksöndag

Söndagkväll, just hemkommen från svärmors kalas...Ätit väldigt goda smörgåsar samt olika tårtor... ganska trött så snart får det bli läggdags...
Gårdagen blev nämligen väldigt väldigt sen. Besökte goda vänner och blev bjudna på supergod mat; till förrätt blinier med två olika sorters rom samt kallrökt lax, till varmrätt rökt fårfiol med potatis-getostgratäng och till efterrätt en smarrig chokladtårta med ett täcke ihopkokat av kondenserad mjölk och citron...till detta goda viner. Tack för en trevlig kväll!
När jag just loggade in på blogger för att läsa mina kommentarer, märkte jag att jag fått en award av Marika med bloggen Min lycka . Tack snälla för att du kom att tänka på mig :O).



Regler som gäller för denna award är följande:
1. Kopiera awarden och lägg ut den på din blogg.
2. Skriv vem du fått den ifrån.
3. Ge den till 12 st.
4. Länka till dessa.
5. Meddela dom du ger den till.

Denna gång vill jag ge den till alla mina finskspråkiga läsare, som troget tittar in och också kommenterar mina inlägg trots att jag inte skriver någonting i mina inlägg på finska!
Eli, haluan tällä kertaa antaa tämän tunnustuksen kaikille teille suomenkielisille lukijoille. Moni teistä seuraa näitä minun höpötyksiä ja juttujani säännöllisesti, ja kaiken lisäksi kommentoitte vaikka en kirjoita sanaakaan suomeksi. Kiitos siitä, arvostan sitä suuresti :O) !

Dagens två övriga bilder är från trappan. Det är så härligt när planteringarna där håller sig fräscha betydligt längre än vad blommorna inne gör :O)

Den sista helgdagen står inför dörren...återkommer riktigt snart igen....har flera inlägg som står på kö :O)

Louise







13 kommentarer:

  1. Kiitos tunnustuksesta :) Pakko myöntää, että osa menee välillä ohi, mutta yritystä löytyy kuitenkin. Kouluruotsin tunneista on hetki aikaa ;)

    SvaraRadera
  2. Mikäs täällä käydessä kun on aina kauniita kuvia tarjolla :-)

    Iloista pääsiäisen jatkoa!

    SvaraRadera
  3. ensivierailulla kauniissa blogissasi:)
    kauniita kuvia ja ymmärrän mutta kirjoitan kommentit suomeksi!
    linkitin sinut myös "päivin blogilistalle"
    jos sopii?
    mukavaa pääsiäisen jatkoa,
    lämpimin terkuin
    päivi

    SvaraRadera
  4. Hej Louise
    Men oj vad mycket gott ni fick hos era vänner.
    Kul att du vill vara med i min utlottning
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Å jag blir nästan hungrig när jag läser om allt gott... ;) Inte för att vi lidit någon brist på mat direkt...
    Grattis till awarden!
    Underbart med påskliljor, det är en av mina absoluta favoritblommar!
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Det var en bjudning som heter duga! Här har också det där med matlagning tagit stor plats denna påsk. Väldigt vackert där på trappan din och grattis till awarden! Ha en skön dag! ~Ann-Lis

    SvaraRadera
  7. =) Låter härligt! Jag tar med mig din lilla award..tack=) Kiitos paljon=)

    SvaraRadera
  8. Kiitosta vaan :) Aina käyn lukemassa, vaikka kommentointi välillä jääkin.

    Iloista pääsiäispäivää!

    SvaraRadera
  9. Ja men vilke trevlig påsk du haft! Här kommer vi att äta rester i dag från all god mat som lämnat. Vår påsk har också varit skön men på ett sätt blir det bra med vardag och rutiner igen :) Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  10. Du har haft en rolig och fin påsk, och så mycket gott du ätit. Grattis till awarden den är du väl värd. Och jättefin plantering på trappan, så sött med dom gula äggen.
    Ha en fin dag
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. God mat, dryck och härliga vänner! Låter som om en perfekt påskafton!
    Grattis till Awarden!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera