söndag 25 april 2010

Gamla spetsar

Söndagkväll...solen skiner ännu och magen är mätt av hemlagade hamburgare, som mannen fixade. Oh, vad jag gillar att grillsäsongen har börjat :O) det innebär nämligen hos oss att mannen mera än annars står för matlagning...LYX :O)

För länge sedan (i livet före min bloggningsiver) fick jag en hel hög gamla spetsar av min mamma. En del av dem har jag använt till gardinomtag, dynor odyl men många är ännu oanvända. Hittills har de legat i en gammal skolåda....nu funderade jag på att ha dem mera synliga. Så, jakten på spetslådan inleddes. Jag testade en låda från min gamla Tikkakoski-symaskin men ...den lådan var alldeles för liten.
Så jakten på den perfekta lådan fortsätter...


En ny vecka knackar på...Jag önskar er alla en fin vecka!
And finally I would like to welcome all my new foreign readers! Thank you for visiting my blog and thanks a lot for your comments. I really enjoy reading them!
Louise

15 kommentarer:

  1. Vilken skatt ! Gamla spetsar har man alltid användning för.Låter härligt med grillat.
    Ha en skön kväll och njut av vårsolen!

    SvaraRadera
  2. så vackra spetsar! det är verkligen synd att gömma undan dem i en gamma skolåda. hoppas du hittar den perfekta förvaringsplatsen så småningom!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det var väldigt fint med spetsen i den lådan, det kan du ha tills vidare. Så många fina spetsar du fick, en liten skatt har du där. Gott med grillade hamburgare, så mysigt och ta fram grillen.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Kauniita pitsejä, ja ihanat kuvat niistä.

    SvaraRadera
  5. Ihania pitsejä, toivottavasti löydät pian laatikon!

    SvaraRadera
  6. Men oj vilka fina spetsar! Dem får du vårda ömt och synligt! Tror att jag skulle hitta en del i mitt föräldrahem också! Önskar en bra arbetsvecka till dig med! ♥

    SvaraRadera
  7. Åhh vilka fina spetsar, lyllos dig!:-) Ta hand om dem väl...

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  8. Lyckliga du som äger så många fina spetsar. De behöver absolut komma på en synlig plats!

    SvaraRadera
  9. Hej Louise!
    Vilka vackra gamla spetsar, de får du vara rädd om!
    Här har mannen i huset oxå grillat idag:)

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Underbara spetsar. Det blir säkert fint...
    Här skiner solen och jag är hemma med en lite illamående son!
    Hoppas det inte blir värre...
    -Lotta-

    SvaraRadera
  11. Fina spetsar! Jag har en presis likadan Tikkakoski som även fungerar =)

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Tusen Tack för Grattishälsning inne hos mig, vad glad jag blev. Hoppas allt är bra med dig. Det känns som det var evigheter sen jag var inne hos dig, men det blir väl så när man inte bloggat runt på en vecka. Fniss! Dina spetsar är ljuvliga och dom gör sig så fint mot det mörka trät. Ha en sköön vårvecka! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  13. Det var verkligen fina spetsar och så många. Klart att de skall ligga framme, vilket handarbete. KRam

    SvaraRadera
  14. Så många fina spetsar du har! Behöver verkligen få en passande låda att bo i :O)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Suloisia pitsejä ja kauniisti kuvattu. Toivottavasti sopiva laatikko löytyy pian :)
    Mukavaa tiistaita!

    SvaraRadera