lördag 24 april 2010

Det kom ett paket...igen

Lördag...tiden har igen gått så fort, så fort och jag har inte alls hunnit blogga så som jag skulle vilja...Nå nu blir det i alla fall ett kort lördagsinlägg :O).

Jag har igen haft turen på min sida. Jag vann nämligen i Agnetas utlottning för en tid sedan. Agneta har den fina bloggen Nyanser av vitt och hon lottade ut en termometer. Den söta termometern fattade också dottern tycke för och eftersom den passade in i hennes rum så hänger den nu där! Tack Agneta!

Igår hade vi några goda vänner på svarsvisit hos oss. Vi drack litet champagne och vin och grillade. Husvärden fick en flaska gott vin och värdinnan fick två (!) väldigt fina gåvor; en skål i fattigmanssilver (av samma modell som jag har sedan tidigare) och en korg av zinkplåt. Tusen tack för allt det fina!! Det dyker säkert upp någon bild på bloggen när gåvorna hittat sin plats.



Så fint GRATTIS-hjärta hon gjort också, Agneta!


Dukningen igår gick i rosa, en färg som är ny för mig och som jag ännu själv förvånas litet över att jag valt. Samtidigt känns rosa litet vårigt...

Myrtenträdet hoppas jag att skall trivas - länge...
Njut av solen och av veckoslutet! Snart bär det av på lillkusinens kalas.
Louise

10 kommentarer:

  1. grattis till vinsten.Vilket gulligt hjärta du fick.on är så himla duktig Agneta.Vad fint du ar dukat.Jätte gulligt och vårigt.Vilket underbart Myrten träd jättefint.Ha det så mysigt på kalaset.Önskar dej en fin dag Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina vinsten! Vilken bra ide´ med grattishjärtat.
    Härligt våraktig dukning du visar!
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  3. hei.
    gratulere med gevinsten,
    såå nydelig termometer,
    nydelig dekket bord å,elsker rosa detaljer,
    ha en fin dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Grattis till fina vinsten!!

    Så fint med det rosa inslagen i dukningen, kännes verkligen vårigt... :)

    Ha en mysig lördagskväll!
    Varma kramar
    Linda

    SvaraRadera
  5. Kauniita kuvia ja ihania tunnelmia :)

    Mukavaa lauantai-iltaa!

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga paket och ljuvlig dukning hos dig! Vilken fin helg! ♥

    SvaraRadera
  7. Hi, nice pink color matches the entire table, beautiful.
    Nice weekend.
    Iva

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsten hos Agneta!! Det är alltid så skoj att vinna i utlottningar!:-) Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  9. Alltid kul när man får presenter som är mitt i prick - när givaren vet vad man har för smak!

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  10. Vad kul att både du och dottern gillade termometern.
    Din dukning är underbar
    Kram Agneta

    SvaraRadera