onsdag 22 december 2010

Massor av julgåvor

Såååå skönt att ta en paus i julstädandet...hushållssysslor är ett tråkigt måste...och det värsta av allt är att då man i sitt anletes svett jynsat på i alla knutar - så räcker det inte många dagar innan man får dansa omkring med dammsugaren igen.... Well that´s the situation right now!
Idag hade jag min sista arbetsdag innan julledigheten. Det är ingen hemlighet att jag jobbar med många små söta vänner omkring mig och när en termin avslutas brukar jag ofta föräras en hel del gåvor. Så också idag :) Och det roliga är ju att en del av föräldrarna och eleverna alldeles tydligt vet vad jag tycker om....Nisse och Nissa har alltså fått tillökning!! Dottern föreslog att hon skulle heta Nusse... Hon satt först i en söt vit skål men sprang hastigt iväg till den övriga familjen.
En liten tös hade sytt en alldeles ljuvlig krondyna med tygtryck och pärlor broderat på uddarna. Kortet som jag fick till klassens gemensamma present var också härligt!!
Presenten från klassen ja - det var en inredningsbok :) Med många stämningsfulla bilder och trevliga jule/vintertips. Vad sägs om placering vid middagsbordet med hjälp av päron??
...eller en julstrumpa med pärlbroderi? och har du ingen hyacintvas kan du ta till ovanstående knep!
Så....var den pausen över. Nu blir det vardagsrummet som ska få sig en svängom!
Until tomorrow,
Louise

10 kommentarer:

  1. Jag kikar in och önskar dej God Jul! Har inte blivit så mycket tid med bloggande just nu men det är väl som det ska va.
    En fridfull helg!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Onpa ihastuttavia lahjoja :)

    Ihanaa ja tunnelmallista joulun aikaa!

    SvaraRadera
  3. Oj så mysiga fina gåvor du fått :O)
    God jul på dej! Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Kivat lahjat :) Tuosta kirjasta tykkään ihan superisti, mukavia reseptejä ja kauniita kuvia:) Oikein hyvää joulua sinulle♥

    SvaraRadera
  5. Vilka många fina inlägg du hade här (har inte hunnit med bloggandet på en tid). Vackra presenter och Rudolf nedan gillar jag mycket!

    God Jul!

    SvaraRadera
  6. God jul, Louise!
    Kram, Ullis

    SvaraRadera
  7. Inte dåliga gåvor det där! Men jag ska inte klaga jag heller. Underbart med personliga gåvor! Ha en underbar och fridfull jul! ♥

    SvaraRadera
  8. Roligt då folk vet vad man tycker om:) Ha en riktigt skön jul nu!

    SvaraRadera
  9. Igen har du fått alldeles underbara gåvor! Jag tror att dina vänner och elever tjuvkikar i din blogg ;).
    Jag önskar díg och din familj en riktigt härlig julhelg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  10. Jätte fina bilder kram sussi.

    SvaraRadera