söndag 30 maj 2010

Utedass

Sista majveckoslutet är förbi....nu blir det sommar på allvar - åtminstone enligt kalendern! Det har varit ett intensivt veckoslut för hela familjen, med bland annat Lions- loppisarrangemang, Munskänkar våravslutning, Tallinnbesök, fixning och gräsklippning på stugan :)
Dagens bilder visar en glimt av vårt utedass. Vi hade hört att blå färg inte drar till sig så mycket insekter och därför målade vi dasset blått för ett par somrar sedan, både invändigt och utvändigt...och det rekommenderas verkligen. Man sitter ifred för allahanda flugfän :)
En av mina favorit blommor skymtar också fram på ett foto. Vilken sirlighet och vilken doft liljenkonvaljen har....Tror att jag imorgon skall gå för att plocka en bukett, mina permitteringsdagar är nämligen inte slut ännu :(

En jätteskön vecka önskas er alla!
Louise

22 kommentarer:

  1. Ojdå! Vårt utedass vid sommarstugan är två år gammalt och rödfärgat. Ajaj vilken miss, men det skulle ju matcha med huset. Vackert det där! Du jobbar väl inte i min bransch som jag har trott? Tråkigt med permitteringen! Försök njuta ändå av de vackra blomstren! ♥

    SvaraRadera
  2. vårt utedass har varit blått utvändigt sedan början av millenniet, och du har rätt, det finns faktiskt inte så mycket flygfän där. däremot målade vi insidan vit förra sommaren - dasset blev jättefräscht, men jag undrar hur länge det kommer att kännas så...
    det växer liljekonvaljer också runt vårt dass :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilket vackert dass!! :)
    Här finn också en massa liljekonvaljer och oj så det doftar!

    SvaraRadera
  4. Aha, där lärde jag mej något nytt, om jag blir dassägare så ska det bli blått:)
    Det var ett gulligt dass dessutom!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Hej Louise!
    Ja, Finlands bidrag till ESC var kanske inte det bästa jag hört heller;)

    Vilket charmigt utedass! Det där med färgen kände jag inte till!

    Ha det gott!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt utedass :O) Blått och vitt är alltid vackert.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Mysigt toa. Visste inte det där med blått.... men vårt var rött så det förklarar ju vissa saker ;).
    Njuter hemma av en sen måndagsmorgon och hinner tom skriva lite inne h9os dej och viss andra ;).
    Älskar dessa liljekonvaljer... vi har massa som dockblandat in sej i mina rabarber och dem är jag sååå trött på. Satte just en liten bukett in på wc och det doftar sååå gott där inne...
    Ha du med en fin start på denna hoppeligen soliga och fina vecka..
    -Lotta-

    SvaraRadera
  8. Vilket gulligt dass. Vårt dass är förråd nu. Har ju numera toa även på landet.
    Ha en fin måndag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Vilket fint utedass ni har! :) Och vad bra att den blå färgen faktiskt hjälpte mot oönskade flygande gäster, det hade jag faktiskt inte hört förr men ska lägga bakom örat! Man lär så länge man lever...
    Här blommar liljekonvaljerna inte än, men snart snart... Liljekonvaljer är mina absoluta favoritblommor, hade såna i min brudbukett! :)
    Du har en award som väntar inne hos mig! :) Ha en fin början på sommaren!

    SvaraRadera
  10. Vilken jättefräscht utedass ni har. Har hört om den blåa färgen förut (var det månne i tv-programmet Strömsö).
    Här blommar inte liljekonvaljerna ännu. Har ett eget favoritställe där jag brukar plocka dem!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  11. Raikas ja kaunis veski! Mukavia puuhailuja muutenkin :)

    SvaraRadera
  12. Menar du att det stämmer, vad smart. Å det var ett vackert dass. Kram

    SvaraRadera
  13. Åh, Vilka sommarbilder du bjuder på! Underbara konvaljer också....Må så gott! Kramis Therese

    SvaraRadera
  14. Vilket fint blått och fräscht dass. Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Åh vilka fina sommarbilder du bjuder på.Vilket gulligt lite dass.Önskar dej en fin kväll kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  16. Aivan ihana ulkohuussi. Upea sininen!

    SvaraRadera