lördag 27 februari 2010

Inlägg nr.101

Sen lördagkväll...mannen ser på Vancouver och dottern är hos en kompis över natt....vad passar väl då bättre än att göra ett litet blogginlägg....
Sysselsättningen idag har bestått av att jag igen har suttit vid symaskinen och agerat "slalomtaxi". Jag märker att jag nu börjar vara redo att gå tillbaka till jobb då känslan av att jag får mera gjort då jag är på jobb än då jag är ledig gör sig påmind....
Jag fick en fråga så här "in real life" om hur mycket tyg jag egentligen köper och om jag alltid vet vad jag ska sy då jag köper ett tyg, eller om jag köper hem tyger och har stora tygförråd?? Tja...väldigt stora tygförråd har jag inte! Någon gång kan jag köpa hem ett tyg på förhand men väldigt ofta återanvänder jag kläder :O) Av nedanstående tyger härstammar många bitar från skjortor...
Dottern har ju haft en period av rosa och ljusblått.....
mera härliga pasteller och beige....
...sönderklippta skjortor....
har resulterat i ett hjärta till :O)...ljusblått så det passar in i dotterns rum....Den observanta ser kanske att jag återanvänt en knapplist....
Medan jag satt och sydde igår kom dottern och ville delta...Jag känner ibland att jag i högre grad borde ta vara på hennes iver att baka, fixa och sy....SÅ ...igår var jag riktigt positiv till hennes iver och det resulterade i att hon med endast litet hjälp sydde denna necessär. Det mörkblå tyget är ett stort L, som hon applicerade på påsen. Hon var viktig med att verket skulle fotas och publiceras på bloggen....
Jag märkte plötsligt också att detta är mitt inlägg nr. 101!! Tiden går så fort och det är så roligt det här med bloggandet...alltså fortsätter jag säkert med 100 inlägg till.... Jag hoppas ni hänger med?
Ha det gott alla goa!
Louise

16 kommentarer:

  1. Mukana matkassa pysytään :) Ihania värejä kankaissa ja suloinen sydän! Mukavaa sunnuntaita :)

    SvaraRadera
  2. Paljon ihanaisia keväisiä värejä!

    Tulisipa kevät, tai edes lumet sulaisivat... kaino toive se olisi.

    SvaraRadera
  3. Precis så där brukar det vara: man får mera gjort när man jobbar! Jag är alldeles för dålig på att återanvända och det är synd eftersom det har en speciell charm, som ditt hjärta med knapplist. Fint med mammor som inspirerar sina barn att sy etc. Min mamma var en sådan och det är jag tacksam för. Ha en skön dag! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  4. Tack Louise för din gulliga kommentar hos mej! Så härligt kreativ du är! O vad bra att du tar vara på dotterns skaparlust!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Vi hänger med, alltid roligt och titta in till dig. Hälsa din dotter att hon är jätteduktig, en sån skulle inte jag få ihop det är säkert. Jättefin blev den.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt om man kan dela sitt intresse! Duktig hon är!
    Tycker också om att använda det jag har hemma när jag pysslar och syr... kanske för att jag ofta inte hinner köpa det jag vill ah när pysselandan faller på*ler*
    101 inlägg! Inte illa =)
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Klart man hänger med. Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till dina 100 inlägg! Du har verkligen varit idog! Vad smart att ta tillvara på gamla kläder och återanvända dem. Du syr sååå mycket fint. Fiffigt med knapplisten på hjärtat, det blev jättefint!

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  9. Vad fint ni sytt! Bra att återanvända tyger!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  10. Klart vi hänger med!!! :)
    Härliga tyger och hon är ju duktig på att sy!

    SvaraRadera
  11. Inspirerand tyger och kul med återanvändning! Oj, har du gjort 101 inlägg redan, började du inte nyss blogga?? Ja en del är väl aktivare än jag är med 1 inlägg i veckan hihi.
    Söta hjärtan i ditt tidigare inlägg också!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  12. Garttis till alla dina inlägg! Självklart fortsätter jag att hänga med på din blogg, ser fram emot "minst" 100 inlägg till...Fniss! Det märks att din dotter går i mammas fotspår när det gäller att sy o pyssla! Necesären ser jättefin ut! Ha en bra dag! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Du har fått en award av mej på min blog.
    Ha en bra vecka!

    http://ullisinc.blogspot.com/2010/03/and-award-goes-to.html

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att kunna återanvända! Inte alla som tänker så, de flesta köper bara nytt. Men visst är det så att charmen ofta finns i det gamla!

    SvaraRadera
  15. Så smart att anv. gamla kläder. Det borde man göra mer. Här är man stilla sittandes i dag snön vräker ner och plogbilen syns inte till. Väntar på att vi måste hämta Dotra, vete 17 hur det skall gå då det har drivigt igen, snart läge att skaffa plogbil. Kram

    SvaraRadera
  16. Här har du en till "tygoholic" hihi!
    Kan bara inte låta bli när jag ser nåt vackert, även om jag inte vet vad det ska bli till. Då är det svårt att veta hur mycket man ska köpa, men det får priset avgöra. En bit på en meter räcker ju bra till kuddar och tar man två meter så kan det bli en gardinkappa tex.

    Jättefina saker du sytt på sistone! Jag älskar verkligen mitt hjärta made by you!
    Strutarna var också härliga, med ägg i.

    Ha det bra!

    SvaraRadera