onsdag 3 februari 2010

Biblioteksfönster

Ja så går dagarna och det är redan onsdageftermiddag! Termometern ute visar på -2 och solen strålar. Snöhögarna är enorma. Just nu är vintern som bäst!

Tack för alla söta kommentarer ni igen har tagit er tid att skriva! Många har sagt att de väntar på att få se bild på gardinerna jag sydde...Jag undrar om ni tror att det är världens uppsättningar och mest invecklade grejer jag knåpat ihop...? Näps! Det blev högst vanliga, rakt hängande, ganska genomskinliga gardiner med ett rynkhuvud högst upp. Jag sydde nog ett gardinomtag med spetsar på -riktigt fint i sig - som jag först också satte ihop med gardinerna men tyckte sedan inte att det passade in, då fönstret är så högt. Gardinomtaget försvann liksom i allt det stora...
Men hör ni att fota detta fönster snyggt...det klarar jag inte :/. Antingen blir jag för långt ifrån eller för nära. ..Vinterdekorationerna är likaså svårcharmade på bild... men här är några av mina försök.


Ljusbollen är fin tycker jag - liksom istappen- men den mindre glasbollen...hmmm är det någon som börjar tänka på högtiden vi firade för en tid sedan??

Kristallhänget från den ena bollen är lite kitchigt... men får hänga där...
Här kanske man delvis får en uppfattning om fönstrets storlek och så ser man den enkla gardinen. Min bloggplats ser man skymten av till höger. Jag hoppas dock att vi så småningom skall kunna flytta ner alla datagrejer till det blivande arbetsrummet i källaren. I samma veva kanske man springer över någon mysig stol att placera i detta rum - då man vill sitta och läsa en bok eller bläddra i en tidning... :O) Trots flitigt arbete i nedre våningen är arbetsrummet dock inte ännu klart. Men mera om detta i ett annat inlägg

Ljusbollen på kvällen...
Ha det gott allesammans!
Tempus fugit,
Louise

20 kommentarer:

  1. Louise.., det enkla är absolut det vackraste!!!
    Tjusiga gardiner som du har sytt och nu kommit på plats:)
    Vilka enorma fönster, kan tänka mig att dom släpper in mycket härligt ljus!!!

    Gillade dina glasbollar som hängde...
    Istappar har vi minsann gott om här oxå.., fast utomhus.
    Snön vräker fortfarande ner här i Dalsland och det har kommit drygt 70 centimeter.., tjo flöjt.., nu är det minsann vinter:)!!!

    Ha en fortsatt skön onsdag
    Kram kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Va fint! Verkligen höga fönster och de gardinerna är stilfulla, likaså har böckerna en vacker boning! Jag har bytt till vita gardiner i fem rum under hösten och det gör stor skillnad. Snyggt med ljusbollen där! Ha en skön onsdagskväll! ♥ Ann-Lis

    Ps. Angående luffarslöjd och ramarna är de nog svåra att göra för eleverna, även med de tänger vi använder. Men hjärtan är inga problem!

    SvaraRadera
  3. kikar in snabbt för att säga hej och att ja, tempus fugit alltför fort!
    kram

    SvaraRadera
  4. Suloisia tuikkupalloja :) Mahtavan kokoinen ikkuna! Antaa varmasti ihanasti valoa sisälle.
    Oikein mukavaa keskiviikkoiltaa sinulle :)

    SvaraRadera
  5. Hej Louise!
    Vilket stilfullt bibliotek du har och vad härligt med ett så stort fönster.
    Jag har också min bloggplats i vårt bibliotek :)

    Verkligen vackert med de mörka möblerna mot de vita väggarna!

    Och vilka fina ljusbollar... Var har du fått tag på dem?

    Kramar
    Linda

    SvaraRadera
  6. Niiiice! Superfint! Jag tycker du lyckades alldeles utmärkt att fota fönstret, för mej är det omöjligt att ta kort mot fönstret...men så är jag en ganska usel fotograf också.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Ojdå vad snygg den ljusbollen var... Jag tänker ha mina ljus tända ännu läääänge. Det är ju så mysigt, speciellt nu när det är snö och man är lite frusen...
    Kram,
    Lotta

    SvaraRadera
  8. å så nydelig,likte de lyskulene dine veldig,nydelig,koselig plass du har der ved vindu.
    ønsker deg herlige vinter dager.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  9. Vad fint det är med dina vinterdekorationer i fönstret.Gardinerna ser ut att passa riktigt bra !
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Kivoja nuo lasiesineet ikkunassa roikkumassa. Sinulla on paljon suomalaista taidelasia lipaston päällä.

    Mukavaa loppuviikkoa!!

    SvaraRadera
  11. Härlig ljusboll, så tunn och skör...

    vad fint ni har det hos er!!

    SvaraRadera
  12. Hm.. högtid.. högtid... vilken menar du då? ;)

    Du har sytt så vackra gardiner! Och bilderna är det inte alls något fel på! Rummet är verkligen klassiskt... så smakfullt!

    Hoppas du springer på någon fin stol! Helt plötsligt står den bara där, det brukar ju vara så... :)

    Må så gott!
    Sanna

    SvaraRadera
  13. Hej Louise!
    Jag tycker dina bilder är jättefina!
    Vilka vackra gardiner du sytt, vad duktig du är!

    Ha en trevlig torsdag,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  14. Det blev riktigt fina bilder ju!
    Men jag vet att det är svårt att fota fönster...
    Härligt med ett så stort kontor/bibliotek. Vårt är alltid proppfullt och stökigt.

    Ha en fin dag!
    A-C

    SvaraRadera
  15. Gillar det enkla, så jag tycker de är jättefina :O) Behövs inget rysch och pysch...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Tykkään kovasti näistä kuvista! Lasilyhdyistä, kynttilänjalkakokoelmasta ja erityisesti tuosta kirjahyllystä.

    SvaraRadera
  17. Kauniita kuvia :) Ihanaa torstaipäivää!

    SvaraRadera
  18. Det blev jättebra, jag gillar det enkla. Det blir alltid vackrast. Gardinen passade så fint ihop med bokskåpet. Jättefint med glaskulorna i fönstret. Mitt loppisfyndade lock står nu i ett fönster i vardagsrummet, ska få vara i uterummet sen.
    Ha en fin dag
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Hållå!
    Vilken nysig blogg du har! Hittade den genom min kusins blogg "livet som mest...."
    Kram Anette

    SvaraRadera