tisdag 29 december 2009

Ledigt ♥

Den lyxiga ledigheten fortsätter! Just nu känns det bra, inga måsten, inga tider...bara slappa och göra det som känns bra! Igår var vi alla på mellandagsrea. Vi började med att handla delar till vår bokhylla (dock inte på rea förstås!) och sedan blev det litet kläder för de andra i familjen. Själv hittade jag inget men var glad och nöjd ändå, när jag på kvällen kunde börja fixa om litet i vårt bibliotek, flytta böcker och möblera en aning. Just nu är det också i det rummet jag sitter och bloggar men så fort arbetsrummet i källaren blir klart så kanske läsrummet i huset börjar få sin slutliga utformning och då först blir det bilder... Ni vet det är inte skoj att visa upp någonting som ännu är på hälft.

Den här underbara brickan har jag suktat efter länge, länge....och nu fick jag den till julklapp! Jisses vad jag tycker om den! Fyllde den genast med litet "silvrigt" stämningshöjande prylar. ☺



Rosenbuketten, som mamma och pappa hämtade till julafton, började se vissen ut rätt fort. Jag klippte således av blommorna och satte dem att flyta i en skål och nu är de ännu ganska vackra. Den andra vintervita buketten, som jag fick av svärföräldrarna är ännu väldigt fräsch!
Det var allt för idag! Nu kanske det blir en kaffe med någon väninna. Dessutom vill jag igen tacka för era kommentarer! Uj, vad skoj det är att läsa vad ni har på hjärtat och vad ni tycker!
Louise

10 kommentarer:

  1. hei Louise.
    nydelig fat du fikk til jul,
    lykke det,
    mye fint pynt her,storkoser meg,
    ønsker deg en fin fin dag med fri vennen.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Fint fat! Vill bara titta in och säga hej, måste fortsätta med husvasken här. Ser ut som ett zigenarläger. ;)

    Kram
    emma

    SvaraRadera
  3. Det låter intressant med ditt biblioteks och arbetsrums projekt. Ska bli roligt att få se bilder sen. I dag har jag faktiskt varit på mellandagsrea, vilket jag aldrig trodde skulle hända, men jag överlevde :)
    Njut av ledigheten. Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Kerrassaan upea kulho ja tarjotin. Ja kaikki muukin hienoa tarjottimella. Köyhänmiehenhopeaa... kaunista!

    SvaraRadera
  5. Hej Louise!
    Åh vilken söt bricka du fick i julklapp!

    Ha en fortsatt trevlig nyårsvecka:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Tack för din goa kommentar!

    Ha en bra vecka!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  7. Hej Louise!
    Vill önska dig en underbar nyårsafton också!!
    Vilken fin bricka du fick av tomten!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Louise! Visst är det härligt med dessa lediga dagar, sååå skönt att göra ingenting :-)

    Fin bricka du fick i julklapp, extra kul när det är något man velat ha en längre tid.

    Gott Nytt År. Kram Paula

    SvaraRadera
  9. Gott Nytt År!
    Med önskan om ett underbart 2010.

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera