måndag 14 december 2009

Fjortonde december


Ingen sol...men eftersom mätaren har stått på väldigt många minusgrader här idag så har nederbörden varit vit!! Det känns åtminstone en aning ljusare när marken är vit. 4 dagar jobb ännu och sedan blir det julledigt! Just nu njuter jag för fulla muggar. Tiden av förväntan är absolut bäst!
Snart skall jag ta en kvällspromenad till närmaste postlåda och droppa ner julhälsningarna. Det blev inga egenhändigt gjorda kort i år - heller! Men visst är de köpta julkorten också söta och för varje kort man skriver sänder man ju just då i skrivande stund en tanke till alla dem korten skall gå till ☺
Ha en skön början på denna adventsvecka!
So long!
Louise

14 kommentarer:

  1. Det har varit kallt i dag, men det är nästan bättre det än att det regnar och slaskar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. sol och nitton grader kallt "som bäst" här idag. brr. tur att man inte har ett utejobb...
    ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde inte egna julkort heller, hittade riktigt fina. Har precis köpt frimärken nu, och så gäller det och få dom på lådan. Tror vi har nästan samma hyacintglas, jag gillar dom i glas.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Jag har inte ens hunnit tänka på julkort. Borde nog sätta mig ner ikväll och skriva några...
    Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
  5. hei .
    nei ikke hjemmelaget julekort her heller.
    men som du sier,det finnes mane nydelige å få kjøpt.
    ha en fin fin kveld,klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Eipä meiltäkään tänä vuonna lähtenyt itsetehtyjä kortteja, johonkin se aika taas vierähti..! Toivotaan, että se joulumieli syntyy jostakin muusta, kuin korttiaskartelusta :) Mukavaa työviikkoa, sitten saa hengähtää!

    SvaraRadera
  7. Hej! Vad kul att du vill vara med och tävla hos mig! Så duktig du är som fixat julkorten, jag har inte ens börjat skriva ännu...
    Här har de lovat snö och kallt, hoppas det blir så för nu vill jag ha riktig vinter =)
    Ha en fin vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hej vännen, vad fint du skrev åt mig :)*varm i hjärtat*

    Kallt kallt, men det är bättre än regn och mörker i alla fall..

    SvaraRadera
  9. Mysigt det låter!!
    Ja, här kom lite igår, hoppas på mer snö!
    Det blir så mycket ljusare om dagarna när det är lite vitt på marken!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Inte spelar det någon roll om det är egna eller köpta, det är besväret att skriva och posta på det gamla sättet är viktigast. KRam

    SvaraRadera
  11. Kylmältä tosiaan tuntuu pitkästä aikaa,hrrr......mutta on ihanaa kun lumi pysyy maassa :)) Ei sen ole väliä onko kortit ostettuja vai itse tehtyjä, ajatushan on tärkein :)
    Oikein mukavaa pakkaspäivää sinulle!

    SvaraRadera
  12. Usch ja, jag skäms när jag erkänner att jag inte skickat julkort till någon på minst fem år!!!
    Vet i katten vad det är som gjort att jag slutat i heller, blev väl sur över att jag inte fick från någon jag skickat till och då fick minsann ALLA vara utan till nästa år...:(

    Var nöjd med att du fick iväg några julhälsningar..., även om det blev med köpekort, dom är ju minst lika fina Louise och det är tanken som räknas!

    Ha en underbar dag och ta väl hand om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  13. Hej Louise,
    Visst är det härligt med snö...

    Välkommen in till mig. Lottar ut ett fint julsmycke.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Det viktigaste är inte hemmagjort eller köpt, det viktigaste är ju att skicka och jag brukar inte ens hinna med det, men i år - då jäklar!

    Stor kram
    Emma

    SvaraRadera