onsdag 12 oktober 2011

Ny orkidékruka







Ni minns kanske att jag för en tid sedan var på ett heminredningsparty....ja det var inga stora inköp jag gjorde... ovanstående ovala kruka och några ljus blev saldot.


Just nu har jag två orkidéer som trivs VÄLDIGT bra....och nej jag har dem inte i genomskinlig kruka....och nej jag är inte sparsam med vattnet.... Bloggtipset jag läste angående orkidéer tycks åtminstone funka hos oss. Häller upp iskallt vatten i ytterkrukan och så får orkidéen stå i det vattnet tills den mer eller mindre sugit upp allt. Då blir det dags för en ny dos med iskallt, fräscht vatten. Så att så ;)


See you,


Louise

8 kommentarer:

  1. Bara så fin kruka.Kanonfin orkidéer.Vilket bar vatten tips.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Siis orkideankukka on taideteos...Värit , pilkut ja kaikki niin kohillaan :)

    SvaraRadera
  3. Den var fin - krukan..och orkidén oxå. Mina dör bara alltid. Har tydligen inga orkidé fingar...

    SvaraRadera
  4. Den krukan var jättevacker! Jag har gett upp med orkideerna, blir inte bra hur jag än gör.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. En passande kruka till den fina blomman, gillar ängeln:)

    SvaraRadera
  6. Fin kruka! Så bra att du fått tips som verkar funka.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin kruka och så fint dina orkidéer blommar! Jag brukar bara ge orkidéerna en liten liten skvätt vatten varannan dag, så det tycks finnas olika sätt att sköta om de vackra blommorna på!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker kruka! Och bra att få tips på hur du gör med dina orkideer och att det verkar fungera! Nog för att mina blommar med jämna mellanrum men de mår nog inte lika bra (jag glömmer tyvärr att vattna dem under långa perioder) Fint med orkiden i fina krukan o ängeln!

    SvaraRadera