onsdag 28 oktober 2009

Hjärtan & påsar

Dagarna går så fort och det är så mycket jag skulle vilja hinna med innan det blir jul! Innan det blir jul....ja ni vet man vill så mycket inför denna stora högtid, man bygger upp drömmar och målar upp en massa fina bilder framför ögonen, åtminstone jag.
Människor bygger hus och många tycker då att det skulle vara så roligt att få flytta in till jul... Vissa säger: vad är det för skillnad när man flyttar in? Onödigt att hasta när det annars är mycket stress... men men jag måste säga att jag förstår dem...
Nog pratat om julen för denna gång men skojigt är det att pynta, greja och göra det hemtrevligt.
Därför skall jag idag göra ett inlägg om några saker jag sytt för att försöka göra det litet personligt här hemma. För länge sedan fick jag en låda som innehöll gamla spetsar...och en del av dem har jag nu använt.
En liten påse, fylld av härligt doftande lavendel, har jag hängt upp på toaletten.
Ett välkomnande hjärta har dottern fått till sitt rum. Hon har hängt det över sin spegel.

En påse, som rymmer diverse "Små magiska ting" har jag hängt upp på en gammal kommod ,som tjänar som nattduksbord. Ni vet, vissa burkar och tuber med handkräm och dylikt är ju inte så vackra att se på....

I tamburen står en gammal trästol. På den har jag placerat en enkel sittdyna och ett "välkomnande hjärta".
Det var allt för idag. Ha det gott mina vänner! Snart är det november...☺
Louise

23 kommentarer:

  1. hei goa du,skal si du har vært kreaktiv å laget mange herlige hjerter,så nydelige de var.ja julen nærmer seg,det er jo så koselig,men viktig å stoppe opp å kose seg med venner å familie å,det er jo det som er jul,hehe.
    ha en herlig kveld vennen,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Det ser såå hemtrevligt o personligt ut med ett välkommnande hjärta! Ha en bra kväll! Kramis Therese

    SvaraRadera
  3. Precis sådär är jag också... man vill så mycket, men hinner typ hälften :O) Så mycket fina saker du pysslat och sytt. Får alltid spunk när jag skall sy hjärtan när de alltid blir så buckliga... men dina är så fina.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina grejer du pysslat ihop!!
    Mm, mycket man vill göra... nu fick jag ännu mera inspiration :D

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej! Va roligt att hitta in till dig. Känns riktigt mysigt här :)
    Det var många som frågade om billiga boden. Jag tänkte liksom inte på att alla inte är från Österbotten ;) Lyktorna finns på Halpa Halli och jag tror att den kedjan inte finns i Södra Finland.

    Va fina saker du sytt! Jag blir stressad av att sy, det är så svårt att få det bra! Men ändå vill jag prova ibland.

    Ha det bra!
    Kram/Nina

    SvaraRadera
  6. Hej Louise!

    VAd du är duktig på att sy och brodera. Allting var verkligen jättefint. Gillade påsen med de små magiska tingen, helt perfekt för sådana saker. Mirakelkrämer och sånt...

    Önskar dig en skön Allhelgonahelg! Hade tänkt att skicka en utmaning till dig då jag såg att du redan fått den.

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  7. Du är fingerfärdig och kreativ du! :) Vilket fint handarbete.

    SvaraRadera
  8. Vad fina, du är duktig. Vi får hoppas det blir bättre som du sa vid advent. Kram

    SvaraRadera
  9. oootroligt fina saker du gjort, är grymt impad! är med lite i jultankar, fniss!

    må väl, varmkram lotten

    SvaraRadera
  10. Oi miten kauniita kuvia, tekstistä en ymmärrä mitään =)

    SvaraRadera
  11. Söta saker! Underbar lavendelpåse o lilla påsen med magiska ting var fiffig!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  12. Du var mig en kreativ sömmerska!! :D Har Du broderat texterna också?? Isf är jag mycket imponerad!
    Kram! Ellinor på Gillberg

    SvaraRadera
  13. Men jisses vad duktig och pysslig du är och vad fina saker du har gjort!:-) Den förmågan besitter verkligen inte jag *suck*. Må gott, kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Hei Louise, så duktig du er på å sy, jag elskar
    hjärter,och spesielt dom med monogram,
    påsen med små hemmliga saker va jättefin.
    ha en trevlig morron dag.
    klem bella

    SvaraRadera
  15. jag blir avundsjuk när jag märker att de flesta andra är sådana hejare på att sy. kanske jag borde börja träna för att få bättre tålamod, för det är där det fallerar för mig ;)
    dina påsar och hjärtan är jättetjusiga!

    SvaraRadera
  16. Onpas kaunis pitsinen tuoksupussi :)
    Mukavaa torstaipäivää sinulle!

    SvaraRadera
  17. Hej Louise.
    Vad mycket fint du har sytt,och piffat till det här och där.Har haft lite dåligt med tid ett tag,men just sånt pyssel skulle jag vilja göra.
    Det är så vackert med broderier och monogram på.
    Må så gott
    kram Anette

    SvaraRadera
  18. Här är också en som brukar vilja hinna med massor innan jul...
    Vad fint du gör! Tänkte också ta fram symaskinen någon dag... kanske det blir innan jul :)

    Ha det bra!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  19. Kikar in o Tackar för titten....Hoppas att du haft en bra dag. Passar på att önska dig en riktigt trevlig o skön helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  20. Så fina påsar och hjärtan du sytt. Vackert med spetsen och texten.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. tack snälla du för din härliga hälsning hos mig! Jag blev varm i hjärtat!

    SvaraRadera
  22. Så fint du har sytt.
    Ha en bra kväll.
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Hej Louise!
    Visst är det kul att pynta o fixa inför jul! Fast lika kul är det att plocka bort allt sen efter nyår, då börjar min vårlängtan:)

    Vilka fina saker du sytt, vad duktig du är!

    Kram Jenny

    SvaraRadera